Torek, 30. 9. 2022

Tokrat so naši dijaki v vrtce odšli čisto sami. Trije peš in trije s kolesi, ker je vrtec malo dlje. In kako so se imeli, kaj so se novega naučili? Takole so napisali …

Ema T.: “Ko sem ob 9. uri zjutraj prišla v vrtec, so se me strokovne delavke in otroci razveselili. Vstopila sem v igralnico, kjer so se otroci že igrali. Pridružila sem se skupini otrok, ki se je na preprogi igrala z avtomobili, drugi pa so se igrali z gradniki.

          Strokovna delavka mi je nato povedala, da bo sledil jutranji krog. Na tla je postavila osem okroglih blazin in povabila otroke, naj nanje sedejo. Nato je začela s pripovedovanjem zgodbe. Pri pripovedovanju si je pomagala z raznim slikovnim in zvočnim gradivom (slikami, radiom … ). Otroke je spodbujala k sodelovanju in dopolnjevanju povedi. Pripovedovala je o lisici, ki se je odpravila na sprehod. V radio je vstavila CD, otrokom razdelila lesene palčke in začela s prepevanjem in ritmičnim spremljanjem pesmi. Z otroci smo se ji pridružili in skupaj glasbeno ustvarjali. Ko smo prenehali z prepevanjem in ritmičnim spremljanjem pesmi, je strokovna delavka pobrala palčke in se vsakemu otroku zahvalila. Sledilo je ponavljanje besed, ki so se jih naučili do sedaj in ponovitev prstnih iger. Strokovna delavka je nato začela s klicanjem otrok in jih spodbudila k pospravljanju talnih blazin. Otroci so se na to hitro odzvali, prijeli blazine in jih odnesli k vzgojiteljici, ki se jim je vljudno zahvalila.

          Zopet je napočil čas za prosto igro. Otroci so se razporedili po igralnici – dečka L. in V. sta se igrala z barbi figurami, jih oblačila in slačila itd., deček E. se je igral z plastičnim orodjem, medtem ko so se ostali otroci igrali s plastičnimi gradniki in avtomobilskimi figurami.”


Kaja: “Drugi dan praktičnega usposabljanja se je začel s prihodom v vrtec ob 8.45 uri, kljub temu, da začnemo šele ob 9. uri, saj je značilno za Finsko, da vedno prideš prej. Odpravile smo se v igralnice kjer so bili otroci druge starostne skupine. Otroci so se prosto igrali, prisotna sta bila vzgojitelj in vzgojiteljica. Igralnica je razdeljena na dva prostora in sicer glavni prostor ter manjši prostor s posteljo, katero lahko otroci uporabijo če so utrujeni ali pa za igro. V tem manjšem prostoru imajo tudi igralno kuhinjo, kjer so se zjutraj igrale tako deklice kot dečki. Zelo mi je bilo zanimivo kako je deček takoj začel vzpostavit komunikacijo med nama vendar ga na žalost nisem razumela. Kasneje smo otrokom pokazale plastično sadje oziroma zelenjavo in oni so nam povedali kako se jim reče po finsko ter potem ponovile za njimi. Mislim, da jim je to bilo zelo zabavno in smešno saj je v finščini izgovorjava besed zelo pomembna. Medtem ko je druga polovica otrok malo ustvarjala v glavnem delu igralnice. Otroci so imeli velike knjige različnih materialov iz katerih so lahko izrezali različni obliki gobe. Vzorec te gobe je izdelal vzgojitelj, otroci so jo samo obrisali na papir in izrezali. Zanimivo mi je bilo kako dobro so otroci že rezali.  Opazila sem, da so se deklice igrale igro, ki je vsebovala kartončke s dogodki iz vsakdanjega otroškega življenja (npr. padec na igrišču) in ta dogodek so morale povezati s določenim izrazom. Meni je bila ta igra zelo všeč, saj se mi zdi, da z njo otroci lažje razumejo čustva in hkrati sebe. Malo mi je bilo nepričakovano saj starejši otroci nimajo  jutranjega kroga ali kakšne jutranje rutine za razliko od mlajših. 

Vzgojiteljica nam je omenila, da se nekateri otroci doma z starši učijo osnove angleščine, kar mi je bilo tudi zelo zanimivo. Okoli 10. ure je sledilo pospravljanje igralnice. Opazile sem, da je vzgojiteljica imela okoli vratu majhne slike opravil, ki jih otroci morajo narediti skozi dan (npr. umivanje rok, pospravljanje … ) tako, da je hodila okoli in otrokom kazala to sliko. Se mi zdi, da je to veliko bolj miren način kot pa, da bi vzgojiteljica vsakemu otroku posebej rekla ali pa se celo dvignila glas. Otroci so takoj in hitro pospravili in se odpravili ven. Na Finskem se otroci vedno preoblečejo v tako imenovana oblačila “za zunaj” preden odidejo ven kar v Slovenskih vrtcih ni vsakdanje. Zunaj so otroci tekali, se igrali v peskovniku, imeli so na voljo poganjalčke, vendar se skoraj nobena vzgojiteljica ni posvetila otrokom ampak so se več kot eno uro igrali zunaj.