Sreda, četrtek in petek prvega tedna na Finskem

V drugi polovici tedna so se Brina, Kaja, Aiken, Ema, Nastja in Luka lepo vpeljali v vsakdanje življenje in delo v vrtcu. Ugotovili so, da je kar nekaj razlik med našimi in finskimi vrtci in da naši vrtci prav nič ne zaostajajo za finskimi. Tu in tam imamo celo kakšno stvar bolje urejeno … Tole je nekaj njihovih ugotovitev:

Luka: “V  vrtec sem prišel malo pred jutranjim krogom, zato sem lahko opazoval otroke pri prosti igri. Ker imajo otroci v vrtcu možnost izbire kostumov, so se oblekli v viteze, v roke vzel iz pene narejene meče in se začeli mečevati . To dejanje se mi je zdelo zanimivo, saj bi vzgojiteljice v slovenskih vrtcih kakršnokoli podobno ravnanje zagotovo preprečile, čeprav so bili meči narejeni iz pene. V enem izmed kotičkov so dekleta izdelovala ogrlice in zapestnice, ki so jih kasneje nosile v jutranjem krogu.”


Nastja: “Ko sem prišla v vrtec, so se otroci že zbirali v jutranjem krogu. Pregledovali smo prisotnost. Vsakega otroka je vzgojiteljica poklicala po imenu in mu dala nalogo. Otrok se je mogel pobožati po glavi, rokah, nogah … Najmlajši otroci so imeli še manjše probleme z upoštevanjem in sledenjem navodil, ampak jim je s pomočjo drugih otrok uspelo. Nato nam je vzgojiteljica razdelila ropotuljice in nas učila, kako se jih igra. Prižgala je radio in spustila glasbo . Ob njej smo z otroki peli in igrali. Opazila sem, da otroci niso tako osredotočeni na petje, če imajo v rokah inštrumente. Raje igrajo kot pojejo in se ob tem smejijo. Uživanje ob glasbi je hitro minilo. Sledilo je učenje in ponavljanje besed. Danes mi je vzgojiteljica razložila, da med učenjem besed uporablja znakovni jezik. V prejšnjih letih so imeli veliko otrok, ki še niso  govorili, zato se je ta jezik naučila tudi ona. Ugotovila pa je, da si nekateri otroci lažje zapomnijo besede, če ob njih pokaže določene gibe. Tako smo se naučili in ponovili nekaj besed.


Ema: “Ob 10. uri smo otroke odpeljale na stranišče in jih nato spodbudile k samostojnemu oblačenju in obuvanju. Ko smo bili vsi urejeni, smo se odpravili na zunanje vrtčevsko igrišče, kjer so se starejši otroci igrali z avtomobili, mlajši pa so se gugali na gugalnicah. Po eni uri igranja smo se odpravili v garderobo, kjer smo otroke slekle in jih spodbudile k uporabi stranišča ter jih nato posedle na preprogo. Ko so na preprogi sedeli vsi otroci, je strokovna delavka prinesla dve knjigi in jim jih začela prebirati. Naslova knjig sta »Kerro kuka« in »Kerro mika«. Med prebiranjem so otroci ponovili različna imena živali, ki so se pojavila v knjigi. Ta so bila npr. valas – kit, sika – pujs, mustekalan – hobotnica in mnoga druga. Ko je strokovna delavka končala z branjem, je imensko poklicala otroke, ki so se vstali, usedli za mizo in začeli obedovati.          

Po kosilu so dobili bonbone, ki ščitijo zobe (da jim jih ne potrebujejo umivati) in se odpravili na stranišče. Po uporabi stranišča smo otroke slekle do pleničk in jih odpeljale v sobo namenjeno spanju, kjer smo jih razporedile po pogradih. Strokovna delavka je vklopila radio in nastavila umirjeno glasbo, da so otroci lažje zaspali.