Praksa v tujini ni le potovanje v tuje kraje in “igranje” turista. Dijaki so sprejeli tudi veliko mero odgovornosti in zadolžitev. Ena od manj prijetnih, a zelo pomembnih je pisanje dnevnika. Saj veste, kar si zapišete, ostane.
Tole je nekaj kratkih izsekov njihovih dnevniških zapisov.
Takole je Aiken predstavila vrtec, kjer ona, Brina in Kaja ta teden opravljajo prakso: ” Vrtec Pappilan je javni vrtec, ki se nahaja na Finskem, na območju Akaa. Vrtec se takole predstavi: “Poleg dobre osnovne oskrbe so otroci vzgojeni v finskih običajih, otrokom je ponujena možnost igranja in učenja v skupini. Poudarjamo kakovost predšolske vzgoje, dejavnosti v majhnih skupinah, pozitivno pedagogiko, sodelovanje med skrbniki in osebjem ter med različnimi deležniki za dobro otroka in njegove družine.” Vodja predšolske vzgoje za območje Akaa je Anneli Sateri, vodja enote Pappilan pa Sanna Nurminen. Primarni cilj vrtca Pappilan je, da se otroci počutijo dobro v svoji koži in okolju, da sprejmejo sebe in ostale in da v vrtcu počutijo karseda sproščeno. V učnem načrtu je prisotna tudi uporaba Montessori tehnike. Vzgojitelji se ravnajo po zakonsko in vsebinsko bogatih priročnikih.”
Takole pa je začetek opisala Brina: “
Ob vstopu v vrtec smo se preobuli v copate ter odšli v igralnico otrok starih od 1 – 2 let. Zelo zanimivo mi je bilo, da sta bili v igralnici poleg vzgojiteljici še dve negovalki, kar se od našega slovenskega vrtca zelo razlikuje. Otroci so imeli ravno jutranji krog, kjer jim je vzgojiteljica zaigrala na klavir ter zapela. Pesmi, ki jih je pripevala so nam bile znane, saj smo jih prepoznali po melodiji. Nato jim je vzgojiteljica ponudila ropotuljice, s katerimi so se otroci dobro vključili v dejavnost. Prav tako so pri tej dejavnosti razvijali grobo motoriko in ritem. Vzgojiteljica je tudi nam ponudila ropotuljice. Po glasbeni dejavnosti oz. jutranjem krogu nam je ravnateljica vrtca Anneli predstavila in zelo podrobno opisala publikacijo.
V njihovi publikaciji so podrobno predstavljeni načini dela v vrtcu, teme, vizije, vrednote, načela in posebna področja. Razložila nam je tudi, da v njihovih vrtcih skrbijo oz. se zavzemajo za to, da se otroci počutijo udobno in sprejeto. Prav tako pa jim je pomembna otrokova povezanost z drugimi osebami. Povedala nam je tudi, da že s samim nasmehom in pozitivno naravnanostjo pri otroku vzbudimo toplino. Odšli smo v drugo sobo, kjer nam je podala še nekaj informacij o delovanju njihovega vrtca. Zanimivo mi je to, da imajo otroci na Finskem gozdno pedagogiko, kjer otroci vsak teden odidejo v gozd in se učijo sočutnosti do narave, objem dreves. Potem, ko nam je Anneli vse predstavila, smo imeli nekaj prostega časa, da smo odšli na svež zrak in sprehod. Ob 11. uri smo imeli kosilo. Skupaj smo pojedli obrok nato pa smo se razdelili v dve skupini.