Četrtek, 22. 9.

Današnji dan smo začeli z delavnicami, na katerih smo primerjali statistične podatke Evrobarometra. Razdelili smo se v dvojice z našimi gostitelji. Skupaj smo preučili pripravljeno gradivo, ki je povzememalo statistične podatke, pridobljene v 2021/2022. Vsak par si je izbral 5 področij, ki smo jih med sabo po državah primerjali. Ugotovitve naših raziskovanj smo predstavili na različne načine, nekateri dijaki so za predstavitev izbrali powerpoint, drugi pa so celo izdelali plakate. Večinoma so nam bile za raziskovanje zanimive podobne teme. Izbrali smo predvsem teme s področja okolja, zadovoljstva in življenjskega standarda, zaupanju državljanov v državne institucije ter pogleda na aktualne družbene razmere (koronavirus, ruska invazija na Ukrajino ). Ugotovili smo, da je ocena kakovosti življenja med državama podobna, hkrati pa se zelo razlikujemo v stopnji zaupanja v vladne institucije. Okoljska tematika Švede veliko bolj skrbi, medtem ko Slovenci veliko več pozornosti namenjamo finančni nestabilnosti. Slovenci menimo, da je visoka izobrazba ključnega pomena, Švedi pa tega mnenja z nami ne delijo.

Med bivanjem v Stromsundu smo bolje spoznali tudi njihov življenjski slog, ki se v marsičem razlikuje od našega. Velik pomen dajejo ureditvi bivalnih prostorih in njihovi zračnosti. Čeprav nimajo predpisanih šolskih uniform, vsi fantje nosijo “šilt kape,” dekleta pa hodijo v šolo z majhnimi torbicami. Trgovine z alkoholom so v državni lasti, zato mladostniki do dvajsetega leta do alkohola sploh ne morejo dostopati. V primeru, da v dijaškem domu pri varovancu odkrijejo alkohol, sledijo sankcije, običajno je to izključitev za tri mesece. Povsod v šolah imajo mize za namizni tenis, da lahko dijaki svoje proste ure kvalitetno preživijo. S Švedi delimo strast do kave, s katero uživajo v svoji “fiki”, ki je namenjena počitku in druženju ob sladkih prigrizkih. V šolah izjemno poudarjajo tudi tehnološko opremljenost, ki pa je pripeljala do tega, da imajo dijaki težave s pisanjem z roko. Njihovi urniki so prilagojeni vozačem, saj so prepričani, da dijaki za kvalitetno delo potrebujejo daljši spanec, yato s poukom ne začenjajo pred osmo uro zjuraj, končajo pa najkasneje ob treh.

Šola spodbuja povezanost z lokalnim okoljem, saj se že v petem razredu osnovne šole seznanjajo s trgom dela in zaposlitvenimi možnostmi. Delo ob šoli je za njih običajno, prav tako veliko bolj cenijo poklicne šole, v katerih spodbujajo učenje preko izkušenj. Vsi učenci so upravični tudi do štipendij.