17. oktobra 2024 se je v Kočevju začel mednarodni dogodek Uvodno brenčanje koordinatorjev mednarodnega projekta EduHive – razvijanje državljanske zavesti in vrednot preko Apipedagogike.
Glavi partner Erasmus+ projekta EduHive – razvijanje državljanske zavesti in vrednot preko Apipedagogike je naša Gimnazija Celje – Center, ostala partnerja sta italijanska šola I.I.S. Leonardo da Vinci-Ripamonti in Zavod za razvoj empatije in ustvarjalnosti Eneja, ki je nosilec programov Apipedagogike.
Uvodno brenčanje koordinatorjev v organizaciji Zavoda za razvoj empatije in ustvarjalnosti Eneja je potekal pod pokroviteljstvom Evropskega parlamenta, ki je dogodku s svojim pokroviteljstvom izrazil moralno podporo. Evropski parlament sicer prevzame pokroviteljstvo samo za določene dogodke. Projekt EduHive – razvijanje državljanske zavesti in vrednot preko Apipedagogike in s tem njegov uvodni dogodek pa je izkazal jasno evropsko razsežnost.
V omenjenem projektu za mlade gre za prenos in razvoj dobre prakse, za uvajanje inovativnih apipedagoških metod in pristopov v redni pedagoški proces. EduHive je projekt za razvijanje državljanskih vrednot, razvijanje aktivnega državljanstva in preprečevanje medvrstniškega nasilja.
Cilji projekta so krepitev družbene demokratičnosti, čuta za odgovornost in solidarnost, večja kakovost vzgojno-izobraževalnega dela, aktivna udeležba učiteljev in posledično učencev v delovanju družbe, opozarjanje na problematiko radikalizacije in nasilnega ekstremizma, preprečevanje medvrstniškega nasilja in ustvarjanje vključujočega okolja.
Apipedagogika, ki spodbuja učenje skozi igro, bo omogočila inovativne učne izkušnje. Dijaki bodo krepili kritično razmišljanje, kreativnost in razvoj ključnih veščin, hkrati pa bili aktivni člen v zagotavljanju trajnostnega pristopa k izobraževanju. Projekt aktivno gradi evropsko identiteto in državljansko zavedanje. Rezultati prireditve pa bodo koristili učiteljem in dijakom.
Na srečanju koordinatoric projekta, ki je potekalo od 17. do 19. oktobra 2024 v Kočevju in Ribnici, so se koordinatorice osredotočile na organizacijo in nadaljnje aktivnosti projekta. Prvi dan so začele s predstavitvijo poteka projekta in razdelitvijo nalog med partnerje, nato so obravnavale izobraževalne sisteme sodelujočih držav ter razpravljale o vlogi mreže API vrtcev in šol. V popoldanskem delu smo obiskale šolski čebelnjake in spoznale tradicijo čebelarstva na Kočevskem.
Drugi dan je bil namenjen spoznavanju apipedagogike in njeni uporabi pri razrednih urah, kar je tudi izhodišče dela na projektu. Popoldan so obiskale grad Ribnica in se sprostile ob solni terapiji in medeni masaži rok ob nadaljevanju dela na projketu.
Tretji dan so koordinatorke pripravile načrt aktivnosti za naslednje obdobje in oblikovale strategijo za ozaveščanje javnosti o projektu. Srečanje so zaključile z dogovori o nadaljnjih korakih in prvem druženju naših dijakov z italijanskimi, ki bo potekalo marca 2025 v Comu.